AS “Pasažieru vilciens” valdes bezatbildīgais lēmums izmaksās aptuveni 1,4 miljonu eiro.
“AS „Pasažieru vilciens” valdes lēmums lauzt līgumu ar SIA „Rīgas karte” par elektroniskās norēķinu sistēmas jeb e-talona ieviešanu ir ekonomiski bezatbildīgs un neprofesionāls.
Nav ne mazākā iemesla AS „Pasažieru vilciens” lēmumu balstīt uz argumentu par to, ka e-talona ieviešana it kā būšot ekonomiski neizdevīga. Tāds secinājums un līdz ar to arī šis lēmums ir pārsteidzīgs. Vēl vairāk – tas ir iracionāls, arī domājot par AS „Pasažieru vilciens” reputāciju, pakalpojumu kvalitāti un nepieciešamību tos modernizēt,” komentējot AS „Pasažieru vilciens” publiskos paziņojumus, norāda Ēriks Morizūrs, SIA „Rīgas Karte” valdes priekšsēdētājs un tās Francijas investora „Affiliated Computer Services Solutions France S.A.S.” pārstāvis Latvijā.
Viņš uzsver, ka nav racionāla pamata kā līguma laušanas iemeslu izmantot argumentu par ekonomisko izdevīgumu, tā kā līgums un SIA „Rīgas Karte” pakalpojumi vēl nemaz nav tikuši pilnībā īstenoti, jo AS „Pasažieru vilciens” šo procesu bija apturējis: “Nav iespējams pierādīt, ka elektroniskās norēķinu kartes jeb e-talona tirdzniecība bijusi nerentabla salīdzinājumā ar biznesa plānā paredzēto, ja tā īstenošanas process vēl nemaz nav sācies! Tieši pretēji – AS „Pasažieru vilciens” rīcībā ir izpētes rezultāti, kas ekspertu vadībā tapuši vairāku mēnešu garumā un pierādījuši dažādus ekonomiskus ieguvumus. Laužot šo līgumu, AS „Pasažieru vilciens” faktiski atsakās samazināt uzņēmuma administratīvos izdevumus. Piemēram, elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana SIA „Rīgas satiksme” pakalpojumos uzņēmumam ļauj samazināt tā administratīvos izdevumus par 25% ik gadu. Ja AS „Pasažieru vilciens” vilciens to nevēlas, tas vērtējams kā absurds lēmums gan no ekonomiskā, gan biznesa viedokļa. Līdz ar to AS „Pasažieru vilciens” ignorē ieguvumus, ko e-talons var nodrošināt pasažieriem – ērtāka un lētāka vilcienu izmantošana.”
Vēl vairāk – kā norāda Ēriks Morizūrs – elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana nodrošinātu sistemātisku un daudz efektīvāku biļešu tirdzniecības kontroli un naudas plūsmu. Ar lēmumu no tās atteikties AS „Pasažieru vilciens” parāda, ka nav ieinteresēts sekot līdzi reālajai pasažieru un naudas plūsmai, un precīzi pārzināt tirdzniecības apjomus, ko kā būtisku aspektu savā biznesā ir novērtējuši pasažieru pārvadātāji citur Eiropā. Arī valsts piešķiramo subsīdiju apjomu AS „Pasažieru vilciens” līdz ar to nav iespējams balstīt uz precīziem datiem.
“Esmu novērojis, ka Latvijā profesionālisms nereti tiek mērīts politiskās piederības un varas kontekstā un uzņēmumu jaunā vadība izrāda savu varenību par katru cenu, tajā skaitā arī atceļot iepriekšējās vadības lēmumus un iestrādes bez biznespratīgas analīzes un iemesliem. Ja Latvijā politika un bizness būtu atdalītas jomas, tā noteikti būtu daudz pievilcīgāka arī citu valstu investoriem,” stāsta Ēriks Morizūrs.
AS „Pasažieru vilciens” valdes bezatbildīgais lēmumus nodokļu maksātājiem izmaksās aptuveni 1 miljonu latu nevis uzņēmuma publiski aplēstos 25 tūkstošus. AS „Pasažieru vilciens” nāksies samaksāt SIA „Rīgas karte” kompensāciju arī par jau iegādāto aprīkojumu, kas ir pielāgots speciāli AS „Pasažieru vilciens” projekta vajadzībām, un nav realizējams citos projektos, kā arī par citām investīcijām, ko SIA „Rīgas karte” ir veikusi, lai izpildītu līgumā paredzēto pasūtījumu. Rezultātā AS „Pasažieru vilciens” kompensācijā būs jāsamaksā tikpat vai pat vairāk nekā tad, ja elektronisko norēķinu sistēma tiktu ieviesta.
“Agrāk vai vēlāk AS „Pasažieru vilciens” tāpat būs jāievieš elektroniska norēķinu sistēma. Līdz ar līgumu ar SIA „Rīgas karte” uzņēmumam bija lieliska iespēja to īstenot par ļoti zemu cenu un operatīvi, jo galvenās tehniskās iestrādes un nepieciešamā infrastruktūra SIA „Rīgas karte” jau ir, apkalpojot SIA „Rīgas satiksme” sabiedrisko transportu. Tā vien šķiet, ka AS „Pasažieru vilciens” ir gatavs maksāt daudz vairāk par unikālu norēķinu sistēmu nākotnē, ignorējot to, ka Rīgas sabiedriskajā transportā tiek veikts aptuveni 500 tūkstoši autorizāciju dienā, un tas nozīmē, ka 80% sabiedriskā transporta lietotāju Latvijā izmanto e-talonu. Visbeidzot, kur gan ir loģika AS „Pasažieru vilciens” lēmumā, kas faktiski nozīmē neizmantot labāko piedāvājumu? Tā vien šķiet, ka viņu loģika ir – “kāpēc maksāt mazāk, ja var maksāt vairāk?”,” norāda Ēriks Morizūrs.
http://www.nozare.info/as-%E2%80%9Cpasazieru-vilciens%E2%80%9D-valdes-bezatbildigais-lemums-izmaksas-aptuveni-1-miljonu-latu/
Salīdzinot ar Lietuvas un Igaunijas vilcieniem, šādi vilcieni joprojām pārvietojas pa Latvijas, arvien sarūkošo, bet ekonomisko, dzelzceļa satiksmes tīklu! Neskatoties uz to, ka Latvijā darbojās vagonbūves uzņēmumi...
Viņš uzsver, ka nav racionāla pamata kā līguma laušanas iemeslu izmantot argumentu par ekonomisko izdevīgumu, tā kā līgums un SIA „Rīgas Karte” pakalpojumi vēl nemaz nav tikuši pilnībā īstenoti, jo AS „Pasažieru vilciens” šo procesu bija apturējis: “Nav iespējams pierādīt, ka elektroniskās norēķinu kartes jeb e-talona tirdzniecība bijusi nerentabla salīdzinājumā ar biznesa plānā paredzēto, ja tā īstenošanas process vēl nemaz nav sācies! Tieši pretēji – AS „Pasažieru vilciens” rīcībā ir izpētes rezultāti, kas ekspertu vadībā tapuši vairāku mēnešu garumā un pierādījuši dažādus ekonomiskus ieguvumus. Laužot šo līgumu, AS „Pasažieru vilciens” faktiski atsakās samazināt uzņēmuma administratīvos izdevumus. Piemēram, elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana SIA „Rīgas satiksme” pakalpojumos uzņēmumam ļauj samazināt tā administratīvos izdevumus par 25% ik gadu. Ja AS „Pasažieru vilciens” vilciens to nevēlas, tas vērtējams kā absurds lēmums gan no ekonomiskā, gan biznesa viedokļa. Līdz ar to AS „Pasažieru vilciens” ignorē ieguvumus, ko e-talons var nodrošināt pasažieriem – ērtāka un lētāka vilcienu izmantošana.”
Vēl vairāk – kā norāda Ēriks Morizūrs – elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana nodrošinātu sistemātisku un daudz efektīvāku biļešu tirdzniecības kontroli un naudas plūsmu. Ar lēmumu no tās atteikties AS „Pasažieru vilciens” parāda, ka nav ieinteresēts sekot līdzi reālajai pasažieru un naudas plūsmai, un precīzi pārzināt tirdzniecības apjomus, ko kā būtisku aspektu savā biznesā ir novērtējuši pasažieru pārvadātāji citur Eiropā. Arī valsts piešķiramo subsīdiju apjomu AS „Pasažieru vilciens” līdz ar to nav iespējams balstīt uz precīziem datiem.
“Esmu novērojis, ka Latvijā profesionālisms nereti tiek mērīts politiskās piederības un varas kontekstā un uzņēmumu jaunā vadība izrāda savu varenību par katru cenu, tajā skaitā arī atceļot iepriekšējās vadības lēmumus un iestrādes bez biznespratīgas analīzes un iemesliem. Ja Latvijā politika un bizness būtu atdalītas jomas, tā noteikti būtu daudz pievilcīgāka arī citu valstu investoriem,” stāsta Ēriks Morizūrs.
AS „Pasažieru vilciens” valdes bezatbildīgais lēmumus nodokļu maksātājiem izmaksās aptuveni 1 miljonu latu nevis uzņēmuma publiski aplēstos 25 tūkstošus. AS „Pasažieru vilciens” nāksies samaksāt SIA „Rīgas karte” kompensāciju arī par jau iegādāto aprīkojumu, kas ir pielāgots speciāli AS „Pasažieru vilciens” projekta vajadzībām, un nav realizējams citos projektos, kā arī par citām investīcijām, ko SIA „Rīgas karte” ir veikusi, lai izpildītu līgumā paredzēto pasūtījumu. Rezultātā AS „Pasažieru vilciens” kompensācijā būs jāsamaksā tikpat vai pat vairāk nekā tad, ja elektronisko norēķinu sistēma tiktu ieviesta.
“Agrāk vai vēlāk AS „Pasažieru vilciens” tāpat būs jāievieš elektroniska norēķinu sistēma. Līdz ar līgumu ar SIA „Rīgas karte” uzņēmumam bija lieliska iespēja to īstenot par ļoti zemu cenu un operatīvi, jo galvenās tehniskās iestrādes un nepieciešamā infrastruktūra SIA „Rīgas karte” jau ir, apkalpojot SIA „Rīgas satiksme” sabiedrisko transportu. Tā vien šķiet, ka AS „Pasažieru vilciens” ir gatavs maksāt daudz vairāk par unikālu norēķinu sistēmu nākotnē, ignorējot to, ka Rīgas sabiedriskajā transportā tiek veikts aptuveni 500 tūkstoši autorizāciju dienā, un tas nozīmē, ka 80% sabiedriskā transporta lietotāju Latvijā izmanto e-talonu. Visbeidzot, kur gan ir loģika AS „Pasažieru vilciens” lēmumā, kas faktiski nozīmē neizmantot labāko piedāvājumu? Tā vien šķiet, ka viņu loģika ir – “kāpēc maksāt mazāk, ja var maksāt vairāk?”,” norāda Ēriks Morizūrs.
http://www.nozare.info/as-%E2%80%9Cpasazieru-vilciens%E2%80%9D-valdes-bezatbildigais-lemums-izmaksas-aptuveni-1-miljonu-latu/
Salīdzinot ar Lietuvas un Igaunijas vilcieniem, šādi vilcieni joprojām pārvietojas pa Latvijas, arvien sarūkošo, bet ekonomisko, dzelzceļa satiksmes tīklu! Neskatoties uz to, ka Latvijā darbojās vagonbūves uzņēmumi...
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru